مــلــتــقــى الــعــرب

مــلــتــقــى كــــــل الــعــرب
 
الرئيسيةافضل عضوس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
domo3_elkamar
عضو ممتاز
عضو ممتاز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 359
العمر : 28
بلدك : egy
العمل/الترفيه : كرة القدم
المزاج : تماموز
بلدى :
تاريخ التسجيل : 06/05/2008

مُساهمةموضوع: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الإثنين 19 مايو - 0:54

أسئلة حساسه للشباب.. أسئلة حساسه للبنات

هذى للشباب ...
_مانظرتك للبنت ذات الملابس الخارجة على الادب

_ هل تحكم على اي بنت بمجرد النظر الي لبسها وماهو حد الحشمة عندك

_ عندما تقف امام بنت محتشمة الملابس وتحس انها فرضت احترامها عليك شو يكون رايك فيها..

- هل لحشمة الملابس دور في احترام الفتاة ام انها قناع زائف لدى بعض البنات

_ هل تعتقد ان الغزو الفكري من اوصل اغلب الشباب الى نشر فضايح البنات



هذى للبنات ...

_ماسبب مضايقة الشاب للبنت في الاسواق

-هل تعقديين ان الشباب هو من يبداء في معاكسة البنت

_ ماسبب عدم احتشام البنات اثناء خروجهم

-هل تعقدين ان التفتح هو سبب ظهور هذه الفتن مثل الكليبات والفضائيات الهابطة

- هل تتدخل اسرتك في انتقاء ملابسك يضايقك ويحسسك بعدم الرضاء عن نفسك

-تعتقدين ان ملابس البنت تفرض احترامها عند الخروج من بيتك

- مامدى تاثير اصدقائك على طباعك وشخصيتك


--------------------

سبحـــان الله وبحمده سبحـــان الله العظــيم


ردك على اى موضوع يدل على شخصيتك



مع تحيات


domo3_elkamar
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.jon_terry10.net
MR_KARATE
Admin
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2012
العمر : 32
بلدك : مــصــر
العمل/الترفيه : تاجر مفروشات * لعب كرة القدم والنت
المزاج : الحمد لله على كل شئ
بلدى :
تاريخ التسجيل : 14/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الإثنين 19 مايو - 13:33

:555:

_________________
<>

<><><>

ّّ~~~~~~~~~~ اللى شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه ازى عليه ~~~~~~~~~~

~ <><><>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://moltka-al3arb.yoo7.com
MR_KARATE
Admin
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2012
العمر : 32
بلدك : مــصــر
العمل/الترفيه : تاجر مفروشات * لعب كرة القدم والنت
المزاج : الحمد لله على كل شئ
بلدى :
تاريخ التسجيل : 14/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الإثنين 19 مايو - 13:35

انا شايف ان الملابس هى اول الطريق




يعنى لما اشوف بنت محترمة فى لبسها



ومن خلال الكلام معاها بعد كده




وطبعا هيكون الكلام له حدود




هقدر اعرف اذا كانت الملابس دى عن اقتناع ام منظره

_________________
<>

<><><>

ّّ~~~~~~~~~~ اللى شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه ازى عليه ~~~~~~~~~~

~ <><><>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://moltka-al3arb.yoo7.com
domo3_elkamar
عضو ممتاز
عضو ممتاز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 359
العمر : 28
بلدك : egy
العمل/الترفيه : كرة القدم
المزاج : تماموز
بلدى :
تاريخ التسجيل : 06/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الثلاثاء 20 مايو - 12:52

برافوا عليك يا كارتيه





وشكرا على حضورك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.jon_terry10.net
MR_KARATE
Admin
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2012
العمر : 32
بلدك : مــصــر
العمل/الترفيه : تاجر مفروشات * لعب كرة القدم والنت
المزاج : الحمد لله على كل شئ
بلدى :
تاريخ التسجيل : 14/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الثلاثاء 20 مايو - 12:54

تسلم يا حبيبى



واى خدمة



انت اعمل موضيع بس وملكش دعوة هتلقينى فيها على طول



وبدون تاخير

_________________
<>

<><><>

ّّ~~~~~~~~~~ اللى شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه ازى عليه ~~~~~~~~~~

~ <><><>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://moltka-al3arb.yoo7.com
domo3_elkamar
عضو ممتاز
عضو ممتاز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 359
العمر : 28
بلدك : egy
العمل/الترفيه : كرة القدم
المزاج : تماموز
بلدى :
تاريخ التسجيل : 06/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الجمعة 23 مايو - 0:57

اوك يا مان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.jon_terry10.net
melodylife
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 497
العمر : 33
بلدك : algeria
العمل/الترفيه : اعلام الي برمجة
المزاج : good hamdolilah
بلدى :
تاريخ التسجيل : 15/04/2008

مُساهمةموضوع: السلام عليكم   الأحد 29 يونيو - 10:08

مشكور اخي الكريم على الموضوع
_ماسبب مضايقة الشاب للبنت في الاسواق :والله اخي الكريم بسبب عدم حشمة المراءة بالدرجة الاولى من ثياب ومكياج هذا امر اكيد بس ايامنا هذه الرجالة والشيوخ تعاكس البنات اكثر من الشباب .

-هل تعقديين ان الشباب هو من يبداء في معاكسة البنت :اكيد الشباب بسبب اكيد عدم الحشمة للبنات والله احيانا كذلك تجد البنات بتنظر للشباب عشان يلحقوها .

_ ماسبب عدم احتشام البنات اثناء خروجهم :والله التربية الوالدين ايامنا هذه ما عاد تربي اولادها على الدين والحشمة والخوف من الله وتجد اصلا احيانا الوالدين هم من يحرضون اولادهم على الفسوق .

-هل تعقدين ان التفتح هو سبب ظهور هذه الفتن مثل الكليبات والفضائيات الهابطة :اكيد انا اشوف انو الفضائيات اساس الفتن ومن بينها قنوات المصرية من روتانا وميلودي وغيرهم بالاضافة الى الاغاني الساخطة عاد الي بيدو يعرض ويفسق بيعمل فيديو كليب باصوات الحمير .

- هل تتدخل اسرتك في انتقاء ملابسك يضايقك ويحسسك بعدم الرضاء عن نفسك:والله انا من نفسي انا احتشم لوحدي من غير تدخل اهلي في امري ابي وامي عمرهم ما قالو لنا ماتلبسو هذا ولا هذا بس احنا نفهم انفسنا ونخافو ربنا والحمد لله هذا كلوه اساس تربية اهلنا من الصغر على الخوف من الله وعقابه.


-تعتقدين ان ملابس البنت تفرض احترامها عند الخروج من بيتك:اكيد المكان لي تحط فيه نفسك تجد فيه نفسك ولباسك اكيد بيفرض احترام الناس ليك.

- مامدى تاثير اصدقائك على طباعك وشخصيتك
: والله انا شخصيتي فطرية ولا دخل لاصدقائي في شخصيتي بس متاثرة كثير بشخصية ابي الله يحفظة ويطول لنا في عمرو .انا في الاصل اخد من كل ماهو جيد من الكبار فقط لانهم اكثر خبرة في الحياة والمثل بيقول اسال المجرب وماتسالش الطبيب.
وشكرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
melodylife
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 497
العمر : 33
بلدك : algeria
العمل/الترفيه : اعلام الي برمجة
المزاج : good hamdolilah
بلدى :
تاريخ التسجيل : 15/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الأحد 29 يونيو - 10:22

انا كمان حبيت ارد على الاسئلة الخاصة بالشباب لانو هذا الموضوع خاص بكلى الطرفين مو للشياب على حد والبنات على حد اخر

_مانظرتك للبنت ذات الملابس الخارجة على الادب: والله نظرة احتقار وشفقة في نفس الوقت لانهم بيحسو انفسهم احسن ناس بتلك الباس والمشكل هم اعر واخوات الشياطين ودينا ما بيسمح مثل هيك لباس

_ هل تحكم على اي بنت بمجرد النظر الي لبسها وماهو حد الحشمة عندك :والله ما احكم عليهم لانهم ممكن بتكون مجبورة على البس المحتشم من طرف الاخوة ولا الوالدين وهي خوف منهم فقط تلبس المحتشم مو خوف من الله بس ايامنا هذه البنت حرة في انتقائها ملابسها واضن مافي وحدة مجبرة على تيابها الي تستحي وتخاف مولاه تحتشم والعكس

_ عندما تقف امام بنت محتشمة الملابس وتحس انها فرضت احترامها عليك شو يكون رايك فيها.:ما في رائي هنا اكيد من ثيابها تفرض احترمها عليا من غير ماتتكلم لانو ثيابها وطريقة كلمها تحترمها غصب عنك

- هل لحشمة الملابس دور في احترام الفتاة ام انها قناع زائف لدى بعض البنات:ليش قناع زائف ليش مجبرة حتى تحتشم في لبسها البس مثل ما بدي وغصب عنهم بيحترموني لاني محتشمة ولو كنت لبسة لباس غير محترم من حقهم قول ما يشاون لاني انا لي وصلت نفسي لمعاكسة وسخرية .

_ هل تعتقد ان الغزو الفكري من اوصل اغلب الشباب الى نشر فضايح البنات :غزو الجهل والنظر الى الدول المتقدمة الكفار متناسين دينهم وعادتهم وتقاليدهم متناسين يوم لا رجعة فيه. [size=18][size=12]قال رسول الله صلي الله علية وسلم:

يأتي زمان علي أمتي يحبون خمس وينسون خمس ...

يحبون الدنيا وينسون الآخرة

يحبون المال وينسون الحساب

يحبون المخلوق وينسون الخالق

يحبون القصور وينسون القبور

يحبون المعصية وينسون التوبة




[/size][/size]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
MR_KARATE
Admin
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2012
العمر : 32
بلدك : مــصــر
العمل/الترفيه : تاجر مفروشات * لعب كرة القدم والنت
المزاج : الحمد لله على كل شئ
بلدى :
تاريخ التسجيل : 14/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الأحد 29 يونيو - 10:57

والله يا ميلودى كلام تمام وموزون كمان





تسلمى واراء سليم ومنطقيه جدا جدا جدا

_________________
<>

<><><>

ّّ~~~~~~~~~~ اللى شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه ازى عليه ~~~~~~~~~~

~ <><><>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://moltka-al3arb.yoo7.com
melodylife
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 497
العمر : 33
بلدك : algeria
العمل/الترفيه : اعلام الي برمجة
المزاج : good hamdolilah
بلدى :
تاريخ التسجيل : 15/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الأحد 29 يونيو - 11:59

الله يسلمك يا محمد وشكرا على ردك على ردي سعيد جدا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
MR_KARATE
Admin
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2012
العمر : 32
بلدك : مــصــر
العمل/الترفيه : تاجر مفروشات * لعب كرة القدم والنت
المزاج : الحمد لله على كل شئ
بلدى :
تاريخ التسجيل : 14/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الأحد 29 يونيو - 17:51

عفوا اختى ميلودى




احنا اسرة واحدة

_________________
<>

<><><>

ّّ~~~~~~~~~~ اللى شفته قبل ما تشوفك عنيه عمر ضايع يحسبوه ازى عليه ~~~~~~~~~~

~ <><><>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://moltka-al3arb.yoo7.com
domo3_elkamar
عضو ممتاز
عضو ممتاز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 359
العمر : 28
بلدك : egy
العمل/الترفيه : كرة القدم
المزاج : تماموز
بلدى :
تاريخ التسجيل : 06/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الإثنين 7 يوليو - 22:40

شكرا يا جماعه على مروركم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.jon_terry10.net
melodylife
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 497
العمر : 33
بلدك : algeria
العمل/الترفيه : اعلام الي برمجة
المزاج : good hamdolilah
بلدى :
تاريخ التسجيل : 15/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات   الإثنين 21 يوليو - 11:27

اسعدتنا بوجودك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
موضوع جامد اوى اسئله محرجه للشباب والبنات
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مــلــتــقــى الــعــرب :: الملتقى الدينى :: ملتقى فى رحاب القران الكريم والحديث الشريف-
انتقل الى: